Alla inlägg under augusti 2008

Av Gimpen - 23 augusti 2008 22:52

Nu ska jag tipsa er om en skön anime!

Jag är i grunden ingen anime-fantast, snarare tvärtom, men när Våfflan (som däremot är en anime-fantast) tipsade mig om animen Lucky Star blev jag positivt överraskad. Animen är nog den bästa (dvs i det här fallet: skönaste) animen jag sett/läst. Dock har jag bara hunnit se den första episoden (varje episod är dock uppemot en halvtimme) .


Animen handlar om ett par småtjejers vardagsliv och serien är väl egentligen ganska ointressant, nästintill meningslös. Ett bra bevis på detta är att de i stora delar av episod 1 diskuterar olika sätt att förtära mat på. T.e.x frågar en av tjejerna sina kompisar: "När äter du jordgubben på din jordgubbskaka? Sparar du den till sist?"


Det är nog detta som charmar mig mest, antagligen för att det är en del av min halvsjuka humor. Skönaste av allt är nog ändå intro-låten som egentligen är helt sjuk ^^


Här länkar jag iallafall de tre delarna av episod 1:


Del 1 av episod 1: http://www.youtube.com/watch?v=lYqe_VLVl9Y

Del 2 av episod 1: http://www.youtube.com/watch?v=J93Q7CiLhYU

Del 3 av episod 1: http://www.youtube.com/watch?v=K9fyXWSDMho

Av Gimpen - 23 augusti 2008 00:35

Ja, läs rubriken och tänk efter...

De flesta av er har kanske aldrig hört uttrycket, det hade inte jag heller för några månader sedan...


Plötsligt kallades jag för gimpen av mina kompisar (främst TSP, Våfflan och Gnomen) och de sa att jag var "gimpig". Jag får nog återkomma till denna fråga senare eftersom jag egentligen inte har någon bra beskrivning.


Dock är jag ganska säker på att bilden här ovanför föreställer en Gimp (nej, det är inte jag) ...


Hos Våfflan har det f.ö. tagits en bild på mig som är väldigt gimpig. Dock är den i Våfflans förvar och för att få den måste jag bli hans butler (det var iaf vad han sa angående det idag) . Dock hoppas jag kunna få tag i bilden på något annat sätt (helst att jag tjatar till Våfflan ger med sig) ...

Wish me luck!

Av Gimpen - 23 augusti 2008 00:02


Här var det tänkt att ni skulle kunna trycka på bilden och komma vidare till just "Dagens Lindström". Dock verkar inte det funka, så det blir bara en fin liten bild på den "länken". Här får ni istället en länk till hemsidan där "Lindström" publicerar sina humoristiska serier: http://www.bonton.se/

Det som är extra bra med denna sida är att den uppdaterar i princip varje dag med minst en ny seriestripp.


Jag länkar även en annan rolig (enligt mig iaf) seriesida: http://www.wulffmorgenthaler.com/

Den här sidan uppdateras också varje dag, dock bara en seriestripp om dagen. Dock vill jag förvarna känsliga läsare att vissa serier på denna sida kan vara lite sjuka. Man måste kanske ha lite speciell humor för att uppskatta den, vad vet jag, men jag gillar den iaf. Här nedanför får ni ett smakprov ^^.

Wulffmorgenthaler.com
Av Gimpen - 22 augusti 2008 23:39

För att det ska bli enklare för er (dvs allmänheten som icke känner mig IRL) att ha någon åsikt i min omröstning så länkar jag här de som bloggar i min omröstnings bloggar (ja, det lät stört)


TSP http://spottnjik.bloggagratis.se/

BG1 & BG2 http://sniggerwood.bloggagratis.se/

Captain Obvious http://sarcasmicon.bloggagratis.se/
Av Gimpen - 22 augusti 2008 23:35

Nu har jag skapat en "fin" liten omröstning...

Dock kom TSP på en sak angående den! Om man röstar på sig själv är man "världens nedrigaste person" (enligt TSP) eller enligt mig ett egocentriskt svin.

Så gör icke detta! (jag tänker rösta på min käre vän TSP)

Av Gimpen - 22 augusti 2008 22:47

Härmed har jag premiär för ett återkommande ämne här på min blogg.

Dagens Citat! As simple as that.


Dagens Citat kommer från den ofta roliga Olssons Studio som diskuterar OS i 1:an klockan 21:30.

Citatet är ett kinesiskt ordspråk och lyder:

"Använd inte yxan för att jaga bort en fluga från pannan på din vän."


Väldigt logiskt och omtänksamt. Och även roligt enligt mig.


Gubben här ovanför verkar dock inte förstått sanningen i kinesers (och alla andra för den delen) ordspråk...

Av Gimpen - 21 augusti 2008 20:04

Tjo allihop.

Efter att ha skrivit för tråkiga bloggar tidigare ska detta handla väldigt lite om mitt egna liv och istället väcka intresse och helst vara rolig!

Så: Here we go!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken bloggkaraktär i hela bloggvärlden är grymmast?
 Martmartigan
 Päronet
 Snorofilen
 Våfflan
 Pimpen
 Capt. Sarcasm
 Okänd man på bild iklädd soppåse
 Gnomen
 Capt. Obvious
 Mellanstadie-elev som författat en "fin" kouppsats
 TSP
 Världens mest episka G.O.L.E.M.
 Josma/Josmis
 Gimpen
 Den episka smileysen :3

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards